Gerosios patirties klaida Spausdinti

 

RAJONINĖJE METODINĖJE – PRAKTINĖJE KONFERENCIJOJE „INTEGRUOTAS UGDYMAS – MOKINIO  SĖKMEI“ PRISTATYTI MOKYTOJŲ DARBAI

 

Vasario 18 d. Raseinių rajono švietimo centras organizavo metodinę-praktinę konferenciją ,,Integruotas ugdymas – mokinio sėkmei“. Šios konferencijos tema – integruotas ugdymas, glaudžiai susieta su rajono pedagogų kvalifikacijos tobulinimo pagrindiniu prioritetu – pamoka, todėl kalbėta apie įvairias jo formas, pristatytos sėkmės istorijos, pateikti mokytojų praktikoje pritaikyti pamokų, projektų, užsiėmimų pavyzdžiai.

Tarp daugelio šios konferencijos pranešėjų, kurie dalinosi savo patirtimi su rajono pedagogais, buvo ir mūsų mokyklos mokytojai.

Integruotų lietuvių kalbos ir matematikos pamokų ciklą 9 klasės mokiniams ,,Žinau, kas lemia viešosios kalbos sėkmę“ pristatė mokytojos: R.Norkienė ( lietuvių kalba) ir L.Zaleckienė (matematika). Savo pristatyme kolegoms jos teigė, kad šių pamokų ciklo uždaviniai ir užduotys buvo orientuotos į Šiluvos miestelio istoriją. Įžymios miestelio datos ir įvairūs su istorija susiję kaičiai buvo panaudoti sudarant matematinius uždavinius bei vėliau ruošiant viešąją kalbą. Mokytojos kalbėjo, jog sudominti mokinius užduotimis lengviau tada, kai medžiaga paremta tikrais gyvenimo faktais bei praktika. Rinkdami medžiagą uždaviniams, o vėliau ir ruošdami viešąją kalbą, mokiniai turėjo progos geriau pažinti gimtojo Šiluvos miestelio istoriją ir sužinojo apie jį daug įdomių dalykų.

Integruotą lietuvių kalbos, geografijos ir informacinių technologijų projektinį darbą

6 klasei ,,Odisėja XXI a.“ pristatė mokytojai: R.Užumeckienė (lietuvių kalba), L.Adomavičienė (geografija), E.Paulauskas (informacinės technologijos). Šiame projekte šeštokai dirbo poromis. Geografijos pamokose pasirinko tolimą šalį, sudarė kelionės maršrutą, domėjosi aptarinėjo įvairias šalis, kalbėjo apie įvairų, pasirinktų šalių gamtą. Lietuvių kalbos pamokose sudarė pasakojimo planą, kūrė istorijas, jas redagavo, sudarė kryžiažodžius apie minimas kelionėje šalis. Informatikos pamokose ieškojo ir rinko reikalingą informaciją internete, surinko pasakojimų tekstus, apipavidalino darbą, padarė savo darbo viršelį, rašė kvietimus į projektinio darbo pristatymą. Baigiamasis darbas – kelionės namo , į Lietuvą, kuri tęsėsi per įvairias pasaulio šalis 3 metus, pasakojimo pristatymas.

Kiekvienas mokytojas siekdamas sėkmės savo pamokose taiko įvairius ugdymo metodus, ieško įvairovės ir naujovių, integruoja dalykus, kurie padeda mokiniams lengviau keliauti žinių link. Daugelis mūsų mokyklos mokytojų tai daro įvairių pamokų metu. O dalyvavę  konferencijoje ir  pasidalinę savo patirtimi su kolegomis, mokytojai parodė, jog dalykų integravimo galimybės mūsų mokykloje sėkmingai taikomos įvairių dalykų pamokose bei visada lemia pamokos sėkmę, nes kuo įvairesnė pamoka, tuo mokiniams įdomiau, o tada ir lengviau mokytis.


Direktoriaus pavaduotoja ugdymui V.Paulauskienė