
Sausio 21 d. mūsų mokykloje lankėsi ir seminarą mokytojams vedė A. Šarskuvienė, lietuvių kalbos mokytoja ekspertė, Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros vadovaujančioji vertintoja. Seminaro tema - ,, Mokinių pasiekimų vertinimas ir pažangos matavimas, integruotas ugdymas“ . Ji pasirinkta , kadangi Bendrosiose programose iškelti ugdymo tikslai ir apibrėžti laukiami rezultatai reikalauja keisti ugdymo praktiką, plėsti integruoto ugdymo galimybes, o ugdymo kokybė dažniausiai priklauso nuo mokytojo gebėjimo netik organizuoti pamoką, bet ir taikyti mokytis padedantį pasiekimų ir pažangos vertinimą.
Seminaro metu buvo pristatyti mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo tipai, būdai ir formos. Aptarėme mokinių pažangos vertinimo ir įsivertinimo galimybes. Kalbant apie vertinimo paskirtį, buvo akcentuota, jog jo esmė padėti mokiniui pasitikrinti pažangą ir padėti priimti sprendimus dėl tolesnės veiklos. Bandėme atsakyti į klausimą, ko siekiame vertindami. Aptarėme vertinimo ir įsivertinimo kriterijus, jų sėkmes bei nesėkmes. Lektorė priminė vertinimo strategijas, pristatė kreditinio vertinimo sistemą. Ji teigė, jog mokinio įsivertinimas – reikšmingiausias mokymosi įrankis, o mokėjimas įsivertinti sėkmingai veda mokinį prie savarankiško mokymosi. Buvo paliestos ir ugdymo planavimo problemos, pateikti tarpdalykinių ryšių planavimo principai bei pamokų pavyzdžiai, gilinamasi į sėkmingos pamokos kriterijus, jos struktūrą, diskutuojama, kas lemia pamokos sėkmę. Lektorė kalbėjo apie diferencijavimo aspektus, mums pateikė įvairius metodus pamokos apibendrinimui. Pažanga – tai judėjimas į tobulesnį būvį, aukštesnę pakopą. Integravimas – jungimas į visumą. Šių abiejų dalykų siekis pamokoje turėtų skatinti keisti požiūrį į pačią pamoką bei jos organizavimą. O svarbiausias mokymosi proceso veiksnys yra kiekvieno mokinio pažangos matavimas ir tolimesnių mokymosi žingsnių planavimas. Šiluvos vidurinės mokyklos mokytojai dėkoja lektorei A. Šarskuvienei už turiningą, prasmingą, informatyvų ir įdomų seminarą.
R. Užumeckienė, lietuvių kalbos mokytoja |